Cerealele integrale pentru o alimentatie echilibrata

Dieta si nutritie
18.06.2008 -

2.6 - 5 voturi

Vizualizari articol: 991
Comentarii: 0
Cerealele integrale pentru o alimentatie echilibrata
Probabil aţi auzit deja despre cerealele integrale, însă nu ştiţi exact ce sunt, unde se găsesc şi, mai ales, de ce sunt atât de importante pentru alimentaţia dumneavoastră zilnică. Studiile recente arată că o alimentaţie echilibrată şi sănătoasă, care include un consmu regulat de cereale integrale poate ajuta la menţinerea sănătăţii organismului. O dietă cu o cantitate mare de cereale integrale ajută la slăbit şi la reducerea riscului de boli cronice. Aceasta este concluzia unui studiu publicat în ediţia din Ianuarie 2008 a Jurnalului American de Nutriţie Clinică.

Un studiu finlandez publicat în numarul din Martie 2003 al AJCN a arătat că persoanele ce consumă 3 porţii de cereale integrale zilnic, faţă de cei care consumă o porţie de cereale integrale zilnic au un risc de diabet de tip 2 cu 35% mai scăzut. Totodata, cei ce au in dieta 28 de grame de fibre provedind din cereale faţă de cei ce au doar 12 grame au riscul mai mic cu 61%. Cercetătorii au urmarit 2286 barbati şi 2030 femei cu vârste între 40-69 de ani vreme de 10 ani, înregistrand detalii legate de comportamentul alimentar al acestora. Concluzia lor este ca protecţia oferita de cerealele integrale împotriva diabetului se datorează cel mai probabil fibrelor din compoziţie.

Ca si fructele si legumele, cerealele integrale au un continut important de substante nutritive esentiale (antioxidanti, vitamine, minerale, fibre si proteine), care confera numeroase beneficii pentru sanatate. In plus, carbohidratii complecsi ,fibrele si proteinele din cereale integrale incetinesc eliberarea de energie in organism, fiind o sursa de “combustibil” pentru intreaga zi.

Studiile recente arată că persoanele care au un sistem cardiac sănătos consumă mai multe alimente pe bază de cereale integrale ca parte a unei alimentaţii sărace în grăsimi şi a unui stil de viaţă echilibrat.
Iată câteva sugestii de alimentaţie şi stil de viaţă pe care trebuie să le urmăm pentru a ne menţine sănătatea sistemului cardiac:

* Renunţaţi la fumat
* Reduceţi stresul şi anxietatea
* Consumaţi alcool în mod raţional
* Intensificaţi exerciţiile fizice
* Trebuie să aveţi o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată alcătuită din:
- mai multe fructe şi legume
- mai multe cereale integrale
- un consum redus de sare
- consumul de alimente cu conţinut redus de grăsimi

Având în vedere gama largă de cereale disponibile, veti fi surprinşi să aflaţi cât de uşor este să consumaţi zilnic mai multe porţii de alimente pe bază de cereale integrale.
De exemplu:

* Modalitatea cea mai simplă de a vă asigura necesarul zilnic este de a consuma cerealele integrale pentru mic dejun. Persoanele care iau micul dejun se descurca mai bine la testele de memorie. Studiile mai arata ca micul dejun bogat in cereale integrale sustine capacitatea de memorie si functia cognitiva si prin lipsa aportului energetic nu afecteaza performantele la testele de inteligenta.
* Înlocuiţi pâinea albă cu pâine din cereale integrale.
* Alegeţi orezul brun sau pastele din grâu integral în locul varietăţilor albe.

De ce este recomandabil sa consumam cereale integrale?

* Cerealele integrale reprezinta o sursa excelenta de vitamine si minerale. Contin putine grasimi saturate si multe grasimi nesaturate.
* Nu au colesterol
* Sunt bogate in fibre (solubile si insolubile)
* Sunt o excelenta sursa de carbohidrati si proteine
* Furnizeaza organismului necesarul zilnic din complexul de vitamine B
* Sunt o sursa importanta de minerale precum fier, magneziu, fosfor si zinc
* Contin antioxidanti, care au efect de contracarare a radicalilor liberi.




Comentarii
Nu exista comentarii pentru acest site.
  Cod verificare
 
*campuri obligatorii

Calculator Ovulatie

Calculator Sarcina

Frecventa Cardiaca

Indice Masa
Corporala

Calculator Calorii